torsdag 12 mars 2009

Trodde jag skulle få uppleva lite vår idag... Var i Göteborg o klippte mig. Här brukar ju våren komma åtmindstone en vecka tidigare än i Västerplana! Så blommande krokus i Allén o in o strosa på Trädgårdsföreningen var vad jag hade i tankarna. Förstod dock redan när jag såg vädret igår kväll att det kunde bli svårt..... o söder om Alingsås mötte jag snöfallet..... Snötäckta gräsmattor i Allén o slask på gatorna.... `Skånskt´ snöfall, sidledes alltså, tur jag hade huva på kappan, annars hade frisyren varit väck så fort jag hunnit utanför salongen! Skrotade snabbt tanken på Trägårn o satte kurs mot Kungälv o sôstera mi.... men vägen går förbi Plantagen där Linda Lunda `fyndat´ Helleboris orientalis.... vet ju att de står högt på sôstera mi´s önskelista.... Så efter att ha lyckats med konststycket att ta mig genom Tingstadstunneln i rusningstrafik, mellanlandade jag i Tagene! Linda Lunda hade valt o vrakat men en mörk o en prickig fick följa med + pärlhyacinter, junoiris, minipenséer o en brudorkidé..... Så snart kan jag lyxa till mina fönster lite o trösta mig efter denna vådliga bilfärd bland skvättande långtradare o stillastående bilar efter vägkanten.... Imorgon skiner solen o ska få smälta bort det mesta av snön innan jag fortsätter hem till Västerplana.... kameran ligger kvar hemma i ryggsäcken så det blev inga bilder på de svanar, betande rådjur o tofsvipor jag sett efter nervägen.... då, innan jag mötte snön!

1 kommentar:

  1. Hej du, va roligt att hitta en ny bloggerska som gillar att bôka i jorden, och inte bli rädd för att få lite skit uder naglarna, det ska bli intressant att få följa med hem till dig och se din trädgård. Katarina

    SvaraRadera