lördag 28 maj 2011

Ännu en uppföljning... Vårblomning i flox-hosta-rabatten.

Inlägg från september 2010 kompletterat med bilder från april 2011.

Mina flox av olika slag har inte mått så bra i sommar!
Så nu har jag samlat ihop dem i en egen rabatt
tillsammans med nyförvärven.



De fick sällskap med alla mina hostor
som jag köpt på mig under sommaren.
O så klämde jag ner 100 botaniska krokus,
Odla.nu hade bonus :-)





o 50 olika lila tulpaner som jag fyndat på Lidl....


Ganska bra vårblomning på tulpanerna,
även om det hade varit snyggare med vit förgätmigej....
10 Magic Lavender á 29,90
20 Lila Triumph á 17,90
20 Rekreado á 17,90



plus 20 Recreado som jag grävt upp ur halvcirkelsrabatten.



Birgitta på Glädjekällan, sålde spännande violer på bakluckeloppisen i Surte,
de fick också äntligen komma ner i jorden.
O Dicentra Burning Heart med vit kant 
som jag köpte på Skåne-träffen.



I hålen som blev i rabatterna fick jag satt ur planteringskön....
här en lila-rosa stockros o en kolibriört.



En fylld höstgentiana från Botaniska i Göteborg....
Blommat hela hösten tills frosten till slut blev för svår :-)

Ha't Himla gôrgôtt / Nina

7 kommentarer:

  1. jaså du samlar också på dig hostor över sommaren, och har en planteringskö..:o) Ja det har vi nog alla kanske! Skönt att höra att man inte är ensam!

    SvaraRadera
  2. Oj vad mycket du får gjort. Härligt höstjobb som dessutom säkert ger en vacker kommande vår och sommar. Härligt, snart är vi där igen, bara lite lite vinter först. Ha det gott.// Peter

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat Nina, jag förstår att du känner dig riktigt nöjd. Ha det bra. // Kerstin

    SvaraRadera
  4. Oj, vad du jobbat på. Härligt att se resultatet till våren...
    kramiz//kullervilla

    SvaraRadera
  5. Du är så duktig! Själv vill jag inte ens gå ut med hunden just nu - det blåser förskräckligt!!

    SvaraRadera
  6. Hösten är trots allt ganska skön. Idag skall jag göra som du gjort - ut och plantera.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Great article, Thanks for your great information, the content is quiet interesting. I will be waiting for your next post.

    SvaraRadera