fredag 28 juni 2013

Idag blev det en berså....


av mitt förväxta syrenbuskage....

Egentligen har jag bara sågat av 
de mest överhängande grenarna
o röjt bort allt som växte mellan ytterringen av sly
 o den ursprungliga busken.


Började med en öppning o röjde bort 
manshöga brännässlor,
 hundkex o syrensly.


 Härinne finns det nu plats för bord o stolar...
Jag har lämnat en fjärdedel oröjd mot sydvästvinden.
Golvet får vara som det är, tror det snart börjar växa gräs
o det kan vara skönt o kunna hålla efter slyt med gräsklipparen.


Avslutade med en kopp te
 i de sista strålarna från kvällssolen.

Ha't Himla gôrgôtt / Nina

5 kommentarer:

  1. Så mysigt det blir Nina:) En syrenberså är ju det ultimata sommarminnet från barndomen:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Å så trevligt det blev.
    Hej förresten! Längesen jag såg dej. ´/Knatten

    SvaraRadera
  3. oh nu blir jag avis, vi hade en i vårt förra hus, och vi har pratat om att sätta en ,,men inte kunnat enas om var den ska vara,, men vilken dröm du hade som kunde klippa fram den direkt,,jag ska med ut och trädgårda nu,, har pysslat lite om min sjuka son först. Kommer du förbi i sommar och köper din dam eller vill du att jag packar den och skickar den? Ha det gott kram Monica

    SvaraRadera
  4. Ah Härligt med syrenberså!!
    Och kul att se lite hemifrån dig igen!
    Tänker på dig både nu och då!
    Själv har jag en lindberså, men har hittills inte nyttjat den med bord och stol. Har i år inte klippt gräset där så nu går det att skörda massvis med smultron där. Jag har alltså ett alldeles eget smultronställe sådär fint i skymundan! :)
    Trevlig helg på dig och KRAM!

    SvaraRadera