onsdag 29 juli 2009

Äntligen semester!

Så nu har jag kommit igång o `grejat´ lite igen.... Idag har jag äntligen fått planterat lite kryddor i mina rostiga gamla baljor o hinkar som jag hittat nere i kleven.

Det blev även lite gråtimjan o vitblommande backtimjan i skrevorna mellan stenarna som jag ställt dem på. Nästa år kan det kanske bli riktigt fint om det tar sig o växer till sig..... Men jag är ledsen att jag inte passade på o köpte kryddor när jag var på Trädgårdsdagarna på Liseberg. Fyra för 100:-, jättefina, frodiga plantor hade de hos Rongedala. Nu fick jag punga ut med 39:- för små taniga stackare! Men armarna räckte dåligt till när jag hade handlat på Liseberg ;-) Några av keramiksakerna jag gjorde hos LindaLunda får vara med... Katten kan sitta o lapa sol o lukta på timjanen.... Blåkråkan sitter uppflugen på humlestören, där får hon hålla ett vakande öga på trafiken på vägen.... O i grusgången slingrar storsjöodjuret.....

Imorgon ska jag köra sonen till Skövde o tåget till Stockholm... får se om jag hittar nåt på vägen hem....

Kommentarer (0) :: Posta en kommentar! :: Permanent Länk :: RSS-länk

7 kommentarer:

  1. Det där kommer att bli superfint!
    Snyggt med sten och kryddor.
    Ha de gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. Härlig blogg du har om din trädgård!
    Åkte förbi den på trädgårdsresa med Hannu som guide förra veckan.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Vad fint du fått i ditt kryddland. Visst är det skoj att kunna ta till vara och fixa till.

    SvaraRadera
  4. Tack ska ni ha..... Tacksamt med snälla kommentarer, särskilt i detta hemska vädret! Har fått skruva upp värmen o kurar inne med en deckare istället för o hämta sten o bygga vidare på mina gångar o rabattkanter....
    Nina

    SvaraRadera
  5. Så fint du gjort det! Sten, baljor och härliga växter i vacker komposition.
    Ha nu en riktigt skön och avkopplande semester! Själv har jag en vecka kvar och det har gått så fort!!
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  6. Må så gått o ha det så skönt--Maria

    SvaraRadera
  7. Det kommer att bli kanonfint när det växt till sig, men visst är det märkligt att man hittar zinkprylar längs hela kleven är på kullen. Alla har nog stått där på rad och kastat dem samtidigt, typ hurra för plasten eller ngt. Din kungsljus lyser ståtligt när man kör förbi!
    Hannu

    SvaraRadera