söndag 16 augusti 2009

Jag har blitt med sten.... Grannen ska flytta huset o gissa vad som fanns där det ska stå.... för det första säkert tio lass av den finaste matjord jag nånsin sett! Men också ett antal stora stenbumlingar.... o i fredags frågade jag ägaren o sen grävmaskinisten om jag kunde tänkas få den allra största.... o det fick jag! Grävskopan kom o la den, snyggt o prydligt där jag ville ha den, stående ute på vägen, så inte ett spår efter den i trädgården! Ett riktigt jättekast....

O när jag kikade lite närmre på den fick jag syn på ett område som var grönt o alldeles slätt..... undrar vad det kan vara.

Stenen har legat under jord med bara en liten del som stuckit opp i gräsmattan hos grannen, där växer det klöver o gråfibbla.... vi får se om det fortsätter o växa där eller om det blir för torrt. Jag har tänkt att väder o vind ska få verka på den ett tag innan jag gör nåt mer med den. För övrigt gräver jag, med avbrott för ett o annat nedslag i en o annan trädgård, har bl a varit hos CillaM o försett mig med en massa av hennes frösådder.... en del av dem kommer jag ha med till Knatten på lördag o sälja på marknaden hon ordnat på lördag eftermiddag, hoppas vi ses då!

2 kommentarer:

  1. Stenen är verkligen vacker. hur kan man ha sån tur

    SvaraRadera
  2. Så häftigt! Jag gillar stora stenar, helst ska de se ut som om de alltid funnits där.
    Jag tänkte åka till knatten på lördag, så vi ses då!
    /Helen

    SvaraRadera