fredag 29 januari 2010

Hostor har inte fastnat på bild......

...... men några har jag satt under senare år.
O fler lär det bli....
Var kvällens växt på Trädgårdsbloggar onsdag-torsdag,
eftersom jag jobbade kommer de idag ;-)
Utefter gången fram till huset Har jag satt shersminsticklingar som så småningom förväntas bli skyddande buskar o mellan dem hostor som jag dels köpt av KarinSkara o dels fick på en forumist-träff hon hade för några år sedan....

O borta i Plommonlunden har August Moon, som jag köpt på Botaniska i Göteborg, flyttat runt lite.... Sen saknar jag bild på en liten smalbladig, som heter Stiletto.... Den började sitt liv tillsammans med mig när jag bodde i radhusträdgården. Då var den en utfyllnad i en ampel o fick flytta till en rabatt när hösten kom. Här har den tagit plats mellan två enorma kalkstensskivor i den första muren jag byggde. Bor så trångt att jag inte kommer åt o dela den, men tycks trivas.

4 kommentarer:

  1. Plommonlund! Det har även vi - med en massa hostor i. :-) Din August Moon var inte alls dum - vilken fantastisk salladsgrönfärg! Mkt uppfriskande i snötäckta land (RÄCKER det inte med snö nu liksom???). Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Har inga "roliga" Hostor alls - än så länge - men jag är ju med i HIH-gruppen i Trädgårdsamatörerna (alltså Hemerocallis-Iris-Hosta) så det blir väl så småningom. Än så länge är det mest dagliljor som jag blivit mer och mer intresserad av. Fast det är klart att jag har ett tiotal "vanliga" förstås.

    SvaraRadera
  3. Här finns numera en massa hosta i huset men i det är inte den grönväxande sorten utan sån som kommer från lungorna. Inte kul. Föredrar den andra sorten mycket mer. /Knatten

    SvaraRadera
  4. Oavsett vilket grönt det gäller, så hoppas jag att snön försvinner fort, så man får se lite sånt. Vi har blivit lovade mer snö, och en riktig köldknäpp till helgen.
    Usch
    Marianne

    SvaraRadera