lördag 18 april 2009

Var på Göteborgs Botaniska på annandagen....

Började bra med fina bilder på stor blåsippa.... alldeles underbar....

Man vill bli en liten tummelisa o bara krypa närmre o närmre.... Tar en bild på skylten så jag vet vad jag trånar efter..... Gul hundtandslilja är inte illa den heller.... Magnolian håller på o slår ut framför Växthusen......

O så in i Lökträdgården, högtidsstund.... frossa i bilder! Junoiris, mörkt blå... vacker.... svårfångad.... O så händer det som bara inte får hända när man ska vara här o frossa i fem timmar.....

Byt batterier! Jo då, de ligger hemma.... kvar i laddaren!

Inte en enda bild på alla underbara frittilarior!

Försöker ta med mobilen, men det blir ju inte så lyckat!

Är en underbar rodhodendron som blommar på vägen upp mot Klippträdgården.....

O där blommar massor av olika nunneörter, julrosor, narcisser, tulpaner...... massor av godbitar som tyvärr bara finns på min näthinna! Men en trevlig dag var det, trots kameramissödet!

6 kommentarer:

  1. Klart att du har en blogg, uh tänkte inte på det! Ser härligt ut, mkt projekt! Om jag ser dig ute en dag, stannar jag till om det är ok!

    SvaraRadera
  2. Oj, så jättefina bilder du tagit. Härligt se från Botaniska, det är nästan som att se bilder från utlandet. Ha en riktigt trevlig helg. / Lena

    SvaraRadera
  3. Vilken himmelskt blå färg blå färg på den sippan = vill ha!!
    Härliga vårbilder, ljuvliga vår.
    Ha en bra dag! /Bea

    SvaraRadera
  4. Tack Lena, skulle blivit många fler, men jag tröstade mig med några plantor istället ;-)
    Jo Bea. O den blev rätt.... Den fanns o köpa.... Jag kommer väl antagligen ångra mig resten av livet... tyckte den var för dyr!
    Annars har jag ju perfekt blåsippsjord.
    Nina

    SvaraRadera
  5. Härliga blommor, önskar jag hade närmare till Botan! Lycka till med stenar och annat!

    SvaraRadera