måndag 28 september 2009

Häromdagen åkte jag till Sjötorp, den lilla orten som är inkörsporten till Göta Kanal från Vänern. Strålande sensommarväder o jag tog vägen via Österäng o Årnäs eftersom jag inte älskar trafiken på E20. Då får jag dessutom glädjande nog möjligheten att se Oxelallen i Bredsäter... där träden är fulla av vackert röda bär.
Här hemma har jag äntligen fått röjt bort mina kungsljus..... De sista fick jag såga av, de växer mellan mina stenplattor o jag orkade helt enkelt inte lägga om alla stenarna igen..... nästa års småplantor står på tillväxt.
O så har jag äntligen fått mitt `fynd´ från kohagen i Småland på plats o fyllt med jord. Till våren ska jag så ruccola i det..... Har visserligen fått några plantor av sôstera mi men de är ganska förvuxna o har fått vänta lite för länge på att komma på plats. Får se om de tar sig o fröar av sig.....
Men visst är det ganska häftigt med rosten mot zinkbaljorna? O kissen ser ut som om han gillar den..... salvian har växt till sig bra i sin balja.
Min lilla tidlösa Water Lily har lagt sig graciöst över förgätmigejen.... denna rabatten är i stort behov att bli uppgrävd o jordförbättrad.
Jag har börjat gräva lite på min `lökäng´...... o mina stenstigar... men jag måste `hya´ mig lite..... detta är enda vägen att ta sig in med maskiner i trädgården o jag måste få taket omlagt snarast..... Men av någon anledning vill inte Blogger överföra den bilden.... så det får bli en annan gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar